Google’da ilk sayfada çıkmak neredeyse her şirket için hayati anlamda önemli. Organik ve bedava ziyaretçi trafiği her şeyden çok önemli. Süper domain ile aramalarda üst sıralarda çıkarak, sitenizi ziyaret eden kişiler için herhangi bir para ödemiyorsunuz, ziyaretçi kitlesini web sitenize çekiyorsunuz. Domainler, oluşturulacak projelerin aslında markasıdır. Özellikle son yıllarda internette e-ticaret’in gelişmesiyle birlikte artan alan adı kiralamaları sebebiyle, anahtar kelimelerden oluşan domain bulmak hiç kolay olmuyor
Domainler web sitelerinin içeriğini en yalın şekilde anlatan kelimelerden seçilirse, hem SEO açısından hem de markanızın zihinlere kazınması açısından oldukça başarılı olursunuz. Oluşturacağınız projelerin başarıya ulaşabilmesi için domaini iyi seçmeniz gerekir. Projenizde kullanacağınız domain şirketinizin saygınlığını temsil eder.
Güçlü domain, işinizi en işlek caddeye taşımanız demektir. İşinize uygun anahtar kelimelerden oluşan ve kolayca akılda kalıcı domainler seçilmelidir. Özenle seçilmiş bir domain, kullanıcıların ilgisini daha fazla çekerek web trafiğinin artırılmasına yardımcı olur. Yeterli özen gösterilmeden seçilen bir alan adı ise tam tersi duruma yol açar. Güçlü bir Domain kullanıcıların web sitesini kolaylıkla bulmasını sağlar. Güçlü bir Domain site görünürlüğünü arttırmada büyük rol oynar. Ziyaretçi sayısını etkiler.
Alan adınıza konumunuzu (ör. “İstanbul”) eklemek yerel müşteri ve kullanıcıları hedeflemenize de yardımcı olabilir. Diğer şirketlerin kullandığı marka adları ve ticari markaları domaininizde hiçbir zaman kullanmamanız gerekir. Aksi hâlde, yasal işlemlerle ve alanınızın askıya alınmasıyla karşılaşabilirsiniz. İnternette görünür olmak istiyorsak hem tüketicilerin / ziyaretçilerin hem de arama motorlarının bakış açısını dikkate almak zorundayız. Arama motorları sayfalarınızı dizine eklemek için birçok detaya bakar, ziyaretçilerinse ilk baktığı şeylerden biri alan adınızdır.